Kävin tänään kaverin kans katsomassa Sinkkuelämää-elokuvan. Oli muuten hyvä, vaikka en uskonut moisesta tykkääväni! Ihmeen normaaliksi ne oli saanut ne ihmiset, eikä muutenkaan ollut mitään yliällöä romanttista rakkaussöpöilyä. Ainakaan liikaa. Oli siinä jopa muutama asia, jotka sai miettimään...
Huomas taas, miten erilainen maailmankatsomus meillä on kaverin kans. Se mietiskeli elokuvan jälkeen, miten miehet ei ymmärrä naisten välisiä ystävyyssuhteita, ettei naiset ikinä jätä kaveria. Mulla on ollut ystävinä sekä miehiä, että naisia, ja melkeen ne miehet on ystävänä parempia. Mun ei tarvi pitää niihin jatkuvasti yhteyttä, mutta tiedän, että ne on siellä, jos niitä tarvii. Ja naiset... no, ne saattaa loukkaantua, jos en puoleen vuoteen soita. Mitä ystävyyttä se on? Ei kai se olekaan. Onneks on niitäkin (nais)ystäviä, joihin ei oo pakko pitää väkisin yhteyttä.
Niin, ja se mun kaveri inhoaa asuntovaunuja ja -autoja. Mulla on haaveissa hankkia vanha asuntovaunu ja laittaa se sisältä kokonaan uusiksi, omaan tyyliin sopivaksi. Ajelisin sen kans ympäri Suomea ja kävisin katsomassa kaikkia niitä paikkoja, joissa ei ole hotellia, jossa kaverini yöpyis. Tukkisin kapeita Suomen yksikaistaisia teitä kaverini ahdistuessa pikkuautossa mun takana.

Kaikista meidän erimielisyyksistä huolimatta me ollaan oltu ystäviä jo kohta 20 vuotta. Joskus on ollut pitkiäkin aikoja katkoksia soitteluissa, mutta täällä ollaan aina. Ja siellä.


Oli mulla muutakin. Tein tänään uuden laukun. Tai kassin ehkä enemmänkin.



Ihan hauska. Oli jo testikäytössä, hyvin toimii.