Miten voi tietää, opiskeleeko oikeaa alaa? Voiko kouluahistus liittyä vaan kaikkeen muuhun ahistukseen ja levottomuuteen? Mistä voi ostaa opiskelumotivaatiota?

Mulla oli just äsken ruotsin suullinen tentti. Opettaja mietti numeroksi kolmosta tai nelosta, mutta päätyi kolmoseen, koska en tiedä mitään kätilön työstä. Miten voin tietää, mikä on mun tavoite kätilönä, kun en oo vielä kätilöä nähnytkään? Miten mun levottomuus liittyy ruotsin numeroon? Se, etten osaa olla paikallani vuotta kauempaa, ei (mun mielestä) saisi laskea ruotsin numeroa. Olisinkohan saanut nelosen, jos olisin antanut opettajan valita pennulle nimen? Se on kuulemma hyvä siinä. Minä vaan en oo kovin hyvä opettajan miellyttämisessä.

En todellakaan ole tyytyväinen siihen kolmoseen. Jos sillä olis ollu paremmat perustelut, niin olisin ollut.